Ben jij gepassioneerd door evenementen en het versterken van de lokale gemeenschap in IJsselstein?
Dan hebben wij de perfecte uitdaging voor jou! Wij zoeken een bestuurslid evenmenten voor stichting De Grootste Kerstboom van IJsselstein.
Het ontstekingsevenement is inmiddels uitgegroeid tot een professioneel, jaarlijks terugkerend hoogtepunt, en als bestuurslid speel jij een cruciale rol in de organisatie.
Je werkzaamheden omvatten onder andere het naleven van wet- en regelgeving, het coördineren van diverse activiteiten en het samenwerken met een ervaren eventmanager in een duofunctie. Samen zorg je ervoor dat het evenement soepel verloopt en een groot succes wordt!
Solliciteer nu en help ons om het mooiste kerstfeest van IJsselstein mogelijk te maken!
Meer info zie hieronder of zie deze pdf link voor de volledige vacature bestuurslid evenementen.
We zoeken een bestuurslid evenementen (M/V)
Het bestuur van de stichting Grootste Kerstboom is op zoek naar een bestuurslid evenementen. Hij of zij krijgt met name de verantwoordelijkheid voor de organisatie van het jaarlijkse ontstekingsevenement. Dit evenement vindt begin december plaats op het Podiumterrein in IJsselstein. Het programma omvat doorgaans onder andere optredens van een setlist van artiesten gedurende een programmering van 2 ½ uur. Tijdens deze programmering staat de officiële ontsteking van de Kerstboom centraal. Het ontstekingsevenement trekt circa twee tot drieduizend bezoekers en kan rekenen op veel publiciteit. Zowel in de online als offline communicatie, wordt er vanaf medio oktober veel aandacht aan het evenement geschonken. Het publieke evenement (gratis) is hybride. Zowel op de socials van De Grootste Kerstboom als via een lokale TV zender, wordt het evenement grotendeels gestreamd.
Vaardigheden/eisen bestuurslid evenementen
- Affiniteit met De Grootste Kerstboom
- Betrokkenheid bij de IJsselsteinse samenleving
- Kennis en ervaring met publieksevenementen
- Goede organisatorische en communicatieve vaardigheden
- Creatieve, enthousiaste teamplayer
- Kennis en ervaring voor publicitaire-, veiligheids- en crowdmanagement aspecten van publieksevenementen
- Communiceert met externe stakeholders zoals, artiestenbureaus, de gemeente IJsselstein, overige vergunning verstrekkers, beveiligingsdiensten, geluid/licht/techniek specialisten, evenementenbureaus, foodtrucks exploitanten enz.
- Werkt binnen het bestuur vooral samen met de voorzitter en overige bestuursleden.
Wil je direct jezelf aanmelden of juist meer informatie?
Zowel meer ervaren kandidaten als enthousiaste studenten van relevante opleidingen nodigen we van harte uit hun belangstelling kenbaar te maken via info@degrootstekerstboom.nl. Het nieuwe bestuurslid evenementen vervult deze rol voor het ontstekingsfeest van 6 december 2025 samen met het huidige bestuurslid evenementen.
Of bel, app of mail Ghita van der Kraan: 06-21 57 72 01 / Ghita@degrootstekerstboom.nl.